Experts
Build Your Interior Business

Voor onze opleidingen en programma’s werken we graag samen met de Build Your Interior Business Experts die jou als interieurprofessional nog verder kunnen helpen zodat jij het beste uit jezelf en je onderneming kunt halen! We stellen ze hieronder aan je voor.

Marian van Olst

Sketchup expert

Hi! Ik ben Marian, de leading lady van SketchUp Plaza en Authorized SketchUp Trainer. Inmiddels help ik al ruim 12 jaar interieurarchitecten, -ontwerpers en stylisten wegwijs in het 3D tekenprogramma SketchUp. Hoe dat ontstond? Daarvoor moeten we even wat jaren terug in de tijd.

In 2008 kwam ik als interieurontwerper voor het eerst in aanraking met SketchUp. Zonder enig idee wat ik écht met het programma kon doen, meldde mijn collega mij aan voor een eendaagse SketchUp cursus. Ik was meteen verkocht. De cursus was een goed startpunt, maar uit de snelle krabbels die ik maakte tijdens de cursus kon ik uiteindelijk geen wegwijs meer. 

Met behulp van een collega, het lezen van veel boeken en struinen over het internet op zoek naar informatie over SketchUp, kreeg ik uiteindelijk het programma onder de knie. 14 jaar, duizenden uren en ruim 100 gegeven live cursussen verder kan ik niet meer zonder. Ik durf wel te zeggen: it is meant to be.

En dat is waarom ik doe, wat ik doe: anderen verder helpen met SketchUp zonder dat ze daar urenlang voor moet rondstruinen en niet in dezelfde valkuilen trappen als ik deed! Ik biedt volledige online- en live cursussen aan waarin stap voor stap, in Jip en Janneke taal het programma wordt uitgelegd. Hiermee leer je het programma SketchUp, LayOut en eventueel Enscape in één keer goed of ben je in staat je skills te verbeteren. Ons cursusaanbod groeit met jouw ambities en professionaliteit mee, totdat jij een SketchUp master bent!

Ik kijk ernaar uit om jou alle ins en outs te leren van dit bijzonder mooie programma. Wél een kleine waarschuwing: het kán verslavend zijn! 
 
Met creatieve groet,
Marian
 

Annelies Valentijn

Verlichting expert

Na mijn opleiding aan de Kunstacademie wist ik eigenlijk niets over licht en het belang daarvan voor interieurs en architectuur. Het lichtvak heb ik pas later in de praktijk geleerd bij diverse lichtstudio’s in binnen- en buitenland.

En nu wil ik mijn jarenlange ervaring in het lichtvak met jullie delen! Ik zie namelijk nog veel interieurprofessionals worstelen met licht en het maken van lichtplannen.

Licht helpt ons kleuren, vormen en afmetingen te herkennen en te onderscheiden. We hebben licht ook nodig voor ons welzijn. We voelen ons gewoon veel prettiger in een ruimte met goede, gezellige verlichting. Licht geeft ook de mogelijkheid het persoonlijke in een huis naar voren te brengen.

Goede verlichting betekent veel meer dan het uitkiezen van een mooi armatuur. Een goed lichtplan zorgt ervoor dat het interieur het best tot zijn recht komt én voor een huis dat in alle opzichten leefbaar wordt: een plek om te ontspannen en ontmoeten, werken en spelen.

Heb je twijfels of je wel voldoende licht hebt ingetekend? En of je de juiste afmetingen hebt aangehouden? Wil je niet langer onzeker zijn over je lichtplannen en nooit meer twijfelen over je werk?

Als interieurarchitect ben ik altijd gefascineerd geweest door licht en het enorme effect daarvan op ruimte, kleur en beleving. En terwijl veel interieurontwerpers licht en verlichting als detail zien, zijn voor mij licht en architectuur onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik maakte er mijn specialisme én mijn missie van en startte De Lichtschool, die specialistische lichtopleidingen aanbiedt aan professionals in interieur.

Ik vertel je alle ins- en outs over de techniek en design op een begrijpelijke manier.

Wil je als interieurprofessional echt het verschil maken voro je klanten? Leer dan werken met licht bij De Lichtschool . Zo kom je verder in je vak.

Linda Eibrink

Branding expert

Mijn naam is Linda en ik ben al ruim 10 jaar fotograaf en grafisch vormgever. Je kunt mij ook vinden onder de naam LINDASIMONE.

Creëren maakt mij gelukkig en dat doe ik het allerliefste voor én samen met andere ondernemers. Waar veel van mijn klanten tegen aanlopen, is dat ze een fantastisch product en/of dienst hebben maar niet weten hoe ze deze het beste kunnen laten zien. Daar kom ik dan graag om de hoek kijken, maar zeg gerust: binnenkijken. 

Dat is in het kort mijn verhaal. Wat hierin veel belangrijker is, is jouw verhaal!

Ken je jouw verhaal? Wie ben jij? Waarom doe jij de dingen zoals je ze doet? Wat is jouw product of dienst en Hoe kan je dit het beste in beeld brengen? Ik snap als geen ander waar je tegenaan kan lopen in dit hele proces. Het allermooiste vind ik: Wat voor de één werkt, werkt voor de ander juist niet. Dat heeft te maken met wie jij bent, wat je aanbiedt maar vooral wie je klanten zijn. Niemand is hetzelfde en ook je bedrijf niet.

En nu dan? Geen nood, ik help je graag! Samen gaan we op zoek naar jouw waarom en de juiste manier van communicatie voor jou.

Ik ben benieuwd naar jouw verhaal, durf jij deze te delen? Stuur me gerust een mailtje dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

LINDASIMONE

Linda Simone, branding expert

Kim van de Plasse

Marketing expert

Hi, ik ben Kim! Als marketing mentor voor interieurprofessionals help ik interieurprofessionals aan een winstgevende marketingstrategie.

Veel interieurprofessionals willen graag meer naamsbekendheid en klanten, maar weten niet goed hoe. Dat is logisch, want als interieurprofessional heb je vaak geen achtergrond in marketing en ondernemen. Dat bracht mij op het idee om Kimterior te starten: marketingadvies en mentoring voor interieurprofessionals.

Welke marketing en sociale media kanalen zijn relevant voor interieurprofessionals? En hoe kun je die het beste inzetten om meer klanten aan te trekken? De antwoorden op deze vragen verschillen per interieurbedrijf, want iedere interieurprofessional is anders. We gaan dan ook samen bepalen welke kanalen passen bij jou en je doelgroep. Op basis daarvan gaan we de juiste strategie toepassen, gericht op het aantrekken van meer klanten.

Daarnaast zijn er al veel interieurontwerpers en -stylisten. Dat maakt het extra belangrijk om je te onderscheiden van de rest. Hoe je dat doet? Met een unieke positionering van jouw interieurbedrijf in de markt. Aan de hand van aantrekkelijke content en een aanbod dat past bij jouw ideale klant. Die unieke positionering gaan we samen opzetten, zodat jouw interieurbedrijf opvalt en je vanzelf de juiste klanten aantrekt.

Klinkt dit interessant? Plan hier jouw gratis call met mij. In de call gaan we aan de slag met de marketing voor jouw interieurbedrijf, voor meer naamsbekendheid en klanten. 

Kimterior

 

Marieke van Proosdij

Styling expert

15 jaar geleden stond ik op de stoep bij de KvK om mijn bedrijfsnaam Pimpelwit te registreren. Ik wist het zeker, ik wilde alles doen wat met interieur te maken had. Jarenlang heb ik als fotostylist gewerkt voor bekende magazines als Stijlvol Wonen, Landelijk Wonen, Ouders van Nu, Ariadne at Home, Buitenleven en Delicious. Het was dynamisch en snel schakelen: stylen en fotograferen op locatie of in de studio. Vrachtwagens vol props arriveerden ’s morgens vroeg, terwijl de fotograaf zijn spullen voorbereidde en ik de eerste set klaarzette met een assistent.

Ook heb ik veel binnenkijk- en themaproducties gemaakt, wat altijd leuk was. Door deze ervaring heb ik veel interieurmerken leren kennen, die ik nog steeds weet te vinden. Het was geweldig om onderdeel te zijn van een magazine en daar grote producties voor te maken, zoals 8 spreads per thema. Dat was een flinke klus. Weet jij hoeveel producten voor één pagina gebruikt worden? …veel! Elke maand was het een feestelijk moment wanneer de verschillende woonbladen waar ik aan had meegewerkt op de deurmat vielen. Vanuit de titelbladen werkte ik ook jaarlijks mee aan evenementen zoals Margriet Winterfair, Libelle Zomerweek, vt wonen&designbeurs en Jonge Gezinnen Beurs.

Vanuit de styling ben ik ook interieurontwerpen gaan maken voor particulieren en bedrijven. De basis van een interieur moet in balans zijn voor een goede sfeer, maar de styling geeft die persoonlijke touch die vaak vergeten wordt. Zelfs een goed uitgedacht interieurontwerp kan mislukken met verkeerde accessoires.

Styling is essentieel voor het totaalbeeld van een interieur, inclusief fotostyling voor je portfolio, Instagram-pagina en binnenkijkreportages. Ik ga je helpen om te leren kijken, voelen en begrijpen waarom iets wel of niet werkt en hoe je die speciale sfeer kunt bereiken.